Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) yayımladığı verilere göre, Temmuz ayında Türkiye otomotiv pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,5 oranında küçüldü. Bu düşüş, pazarın zorlu koşullarını ve otomobil üreticilerinin satışları artırma çabalarını gözler önüne seriyor.
Temmuz ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları toplamda 94 bin 37 adede gerileyerek, geçtiğimiz yılın aynı ayına kıyasla yüzde 17,5 oranında bir azalma gösterdi. Ayrıntılı verilere göre, otomobil satışları geçen yılın Temmuz ayına göre yüzde 16,04 oranında düşüşle 73 bin 396 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 22,2 oranında azalışla 20 bin 641 adede geriledi. Ancak, Temmuz ayı satışları 10 yıllık ortalama satışlara göre yüzde 43,2 oranında bir artış sergiledi.
2024 yılı Ocak-Temmuz döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,1 oranında artışla 672 bin 18 adede ulaştı. Bu dönemde otomobil satışları, geçen yılın ilk yedi ayına göre yüzde 3,4 oranında artarak 563 bin 351 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 11,1 oranında azalarak 135 bin 667 adede düştü.
Temmuz ayında Fiat, 11 bin 115 adetlik satışla pazarın lideri olurken, Volkswagen 8 bin 757 adetle ikinci sırada yer aldı. Ford 8 bin 010 adetle üçüncü, Renault 7 bin 724 adetle dördüncü ve Chery 6 bin 638 adetle beşinci sırada yer aldı.
Ocak-Temmuz döneminde ise Fiat, 82 bin 136 adet satışla liderliğini sürdürdü. Renault 72 bin 766 adetle ikinci, Ford 52 bin 972 adetle üçüncü, Volkswagen 50 bin 664 adetle dördüncü ve Chery 41 bin 139 adetle beşinci sırada yer aldı.
Kaynak:Ensonhaber